امام حسین (ع) از دیدگاه دانشمندان
تاريخ : چهار شنبه 13 / 9 / 1391برچسب:, | 6:15 AM | نویسنده : امید


1. توماس کارلایل (خاور شناس مشهور انگلیسی) :
بهترین درسی که از تراژدی کربلا می‌گیریم این است که حسین و یارانش ایمان استوار به خدا داشتند . آنها با عمل خود روشن کردند که تفوق عددی در جایی که حق با باطل روبرو می‌شود اهمیتی ندارد . پیروزی حسین با وجود اقلیتی که داشت موجب شگفتی من است .

2. واشینگتن ایروینگ (مورخ آمریکایی) :
برای‌ امام حسین ممکن بود که زندگی‌ خود را با تسلیم شدن به اراده یزید نجات بخشد لیکن مسوولیت پیشوای نهضت حیات بخش اسلام اجازه نمی‌داد که او یزید را به عنوان خلیفه بشناسد . او بزودی خود را برای قبول هر ناراحتی و فشاری به منظور رها ساختن اسلام از چنگال بنی امیه آماده ساخ
ت . در زیر آفتاب سوزان سرزمین خشک و در روی ریگهای نفتیده عربستان ، روح حسین فنا ناپذیر برپاست . ای پهلوان و ای نمونه شجاعت و ای شهسوار من ، ای حسین !



3. محمد علی جناح (قائد اعظم کشور پاکستان) :

هیچ نمونه‌ای از شجاعت بهتر از آنکه امام حسین از لحاظ فداکاری و تهور نشان داد در ‌عالم پیدا نمی‌شود به‌ عقیده من تمام مسلمین باید از شهیدی که خود را در سرزمین عراق قربانی کرد سرمشق بگیرند و در مسیر او گام بگذارند .



4. ل. م. بوید :

در طی قرون افراد بشر همیشه جرات و پردلی و عظمت روح و بزرگی قلب و شهامت روانی را دوست داشته‌اند و در اثر همین‌ها است که آزادی و عدالت هرگز به نیروی ظلم و فساد تسلیم نمی‌شود . این بود شهامت و این بود عظمت امام حسین و من مسرورم که در چنین روزی با کسانی که این فداکاری عظیم را از جان و دل ثنا می‌گویند شرکت کرده‌ام . هر چند که قریب به 1400 سال از تاریخ آن گذشته است .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • دانلود فیلم